Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a MEGASHOP Szociális és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.faabc.hu Weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.faabc.hu Weboldalon keresztül történik.

A Szolgáltatóról

Név: MEGASHOP Szociális és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: H-7761 Kozármisleny, Kossuth Lajos utca 42.
Levelezési cím: H-7761 Kozármisleny, Kossuth Lajos utca 42.
Telefonszáma: +36 (30) 590-5941
E-mail: admin@faabc.hu
Ügyfélszolgálat: Lásd bővebben az 1.7 pontot!
Cégjegyzékszám: 02-09-074518
Bejegyző bíróság megnevezése: Pécsi Törvényszék Cégbíróság
Adószám: 14861781-2-02

Közösségi adószám: HU14861781
Adatkezelés nyilvántartási számunk:NAIH-99384/2016.
Pénzügyeinket kezeli: Raiffeisen Bank Zrt. Pécs III. (7621 Pécs, Irgalmasok útja 5.; 01 10 041042)
Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank: 12072552-01554441-00100003

A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító társaságról

Név: Viacom Informatikai Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 2225 Üllő, Gyár utca 8.
Levelezési cím: 2225 Üllő, Gyár utca 8.
Telefon: +36 (1) 348-5000
Faxszáma: +36 (1) 348-5009
Email cím: info@viacom.hu
Cégjegyzékszám: 13-09-109794
Adószám: 13810359-2-13

1. Általános tudnivalók és a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.faabc.hu Weboldalon (továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.

1.2. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, az ezen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. A Webáruház szolgáltatásainak egy része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. A vásárás azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötött, amelyre az ebben a dokumentumban rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult lehet.

1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. A szerződés nyelve magyar.

1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.7. Ügyfélszolgálat: MEGASHOP Kft.

A Szolgáltató előnyben részesíti az elektronikus ügyfélfogadást.
E-mail: admin@faabc.hu (Válaszidő: 10 perc-1 munkanap.)

Az Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: +36 (30) 328-8650
A telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon 7:00-13:00 óráig elérhető.

 2. Regisztráció

2.1. A Főoldal felső sávjában található (asztali nézetben) "Hozzon létre egy fiókot" menüpontról érhető el a Belépés oldal. Ennek a bal oldalán lévő Új fiók regisztrációja rész alatti "Tovább" gombra kattintva érhető el a regisztrációs űrlap, amelynek kitöltésével sor kerülhet a regisztrációra. A folyamat két részből áll. Az első az űrlap kitöltése (a csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése feltétlenül szükséges), és elküldése, amellyel a regisztráció sikeres, de nem aktív. Az adatlap elküldése után automatikus e-mail érkezik a megadott e-mail címre, melyben található a regisztráció aktiváló linkje. Erre kattintva a folyamat teljes. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra, vagy a nem kötelező mezők hiányos kitöltésére visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok módosítására a bejelentkezés után, a FIÓKOM>>A fiókom>>Fiók beállítások rész alatt van lehetőség. A végrehajtott változások az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A regisztráció során megadott adatait a hatályos törvényeknek megfelelően kezeljük (Adatvédelmi nyilatkozat).

3. Böngészés

3.1. A Webáruház termékei kategóriánként csoportosítva találhatók meg az oldalon. A termékek között böngészve a közvetlenül a kosárba helyezhetőek a megvásárolandó termékek. A Kosárba bejelentkezés nélkül is lehet gyűjteni a termékeket, ám vásárlás regisztrációhoz kötött.

3.2. A termékek keresésére a bal oldalon található Termékkategóriák menüben történő böngészéssel, illetve a keresési sáv használatával van lehetőség.

4. Megrendelés

4.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a Weboldalon vagy a használati utasításban (ha alkalmazható) nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdés merülne fel, az Ügyfélszolgálat készséggel áll rendelkezésre. A Szolgáltató által forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - használati utasítását az áruhoz lesznek mellékelve. Ha véletlenül az Ügyfél nem kapná kézhez a kötelező használati utasítást az áruval együtt, azt azonnal - még a termék használatbavétele előtt - jelezze az Ügyfélszolgálaton, amelyet a Szolgáltató azonnal pótol. Amennyiben az Ügyfélnek a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége, az Ügyfélszolgálathoz fordulhat, melynek elérhetősége az ÁSZF 1.7. pontjában találhatóak.

4.2. A Szolgáltató a Weboldalon a termékek tulajdonságaival, technikai és fizikai jellemzőivel kapcsolatos információkat feltünteti. Egyes termékekkel kapcsolatos termékspecifikus információk a megrendelést megelőzően teljes körűen a a gyártói weboldalakon ismerhetőek meg, illetve szükség esetén az Ügyfélszolgálat ad információt ezekről. A Szolgáltató Weboldalán feltüntetett információk és a gyártói weboldalakon található információk eltérhetnek egymástól, az ebből adódó esetleges reklamációkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

4.3. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett  bruttó összeg. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.

4.4. A Weboldalon elérhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.  

4.5. Amennyiben minden gondosság ellenére hibás ár jelenik meg a Webáruházban, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (például a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" forintos vagy "1" forintos) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008.évi XLVII.törvény 4.§. alapján azt veszi alapul, hogy az Ügyfél észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is.

4.6. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kaphat a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. (Lásd még a 2.2 pontot!)

4.7. Megrendelés feladására a Webáruházban csak a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár használatával van lehetőség. A Kosárba bejelentkezés nélkül is lehet gyűjteni a termékeket, ám vásárlás regisztrációhoz kötött. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található "Kosárba tesz" gombra kattintva gyűjtheti elektronikus kosarába, vagy ha már ismeri a terméket akkor megteheti a termék lista felületeken is. A Kosár tartalmának módosítására a "Kosár" linkre kattintva van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a "Fizetés" linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Az összegző oldalról a böngésző vissza gombjára kattintva az Ügyfél ismét igényeinek megfelelően módosíthatja a Kosár tartalmát, illetve egyéb adatait. A megrendelés feladásához a Pénztár összegző oldalon be kell jelölni a négyzetet, amely szerint az Ügyfél elolvasta és megértette, hogy a megrendelése fizetési kötelezettséggel jár, és egyetért az ebben az ÁSZF-ben foglaltakkal. Ezt követően az oldalon található "Tovább" gombra kattintva elküldhető a rendelés.

5. Adatbeviteli hibák javítása

5.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.

6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

6.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ügyfél részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja az Ügyfelet , hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

6.2. Ezen visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre a Felek között. Az ajánlat elfogadásáig közölt termékinformációk tájékoztató jellegűek.

6.3. A Szolgáltató az Ügyfél megrendelését egy külön e-mail útján fogadja el, amelyben tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. Érvényes szerződés a Felek között ekkor jön létre.

6.4. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.

6.5. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

6.6. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

7. Szállítási és fizetési feltételek

7.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. (Lásd a Szállítási információk alatti részt!) A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Ettől eltérő szállítási feltételeket a Felek közös megegyezésben határozhatnak meg. A már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. A Szállítási információk alatti részben meghatározott méret- és/vagy súlyhatár fölötti megrendelések kiszállítása értékhatártól függetlenül minden esetben külön díjszabás szerint kerül elszámolásra. Ilyen esetekben Ingyenes kiszállítást a Felek közös megegyezésben határozhatnak meg.

7.2. A Szolgáltató a csomagfeladás során kiemelt fontosságot tulajdonít az egyes termékek súlyának, alakjának illetve más egyéb specifikációinak megfelelő csomagolás kialakítására.

7.3. A Szolgáltató az ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében jó minőségű, használt dobozokat használ.

7.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

7.5. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről a www.faabc.hu oldal alsó sávjában (asztali nézet) elérhető információs linkek alatt tájékozódhat.

7.6. Az Ügyfél a termékek mennyiségi és minőségi átvételét a megrendelt termék kézbesítésekor a futár jelenlétében teszi meg. Ennek keretében az Ügyfél a csomag kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni a termék észlelhető hibáiról. Amennyiben az Ügyfél a csomag kibontásakor észleli, hogy a termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, köteles a termék, illetve termékek átvételét megtagadni és a terméket – az erre rendszeresített űrlap (kárfelvételi Jegyzőkönyv) egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldeni.

7.7. Az Ügyfél a termék esetleges sérülését az átvételkor készült kárfelvételi Jegyzőkönyvvel, és a termék sérülését igazoló fotóval igazolja a Szolgáltató felé. Az ehhez kapcsolódó reklamációhoz szükséges a termék külső és belső csomagolásának megőrzése.

7.8. A termék esetleges a szállításával összefüggő, a helyszínen a futár jelenlétében nem megállapítható hibájával kapcsolatos reklamációt a Szolgáltató az átvételt követő 48 órán belül fogad. Ebben az esetben is szükséges a reklamációhoz a termék csomagolásának, belső bélelő anyagának megőrzése.

8. Az elállás joga

8.1. Elállási jog gyakorlásának a menete

8.1.1. Ha a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”) elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF A Szolgáltatóról pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A mintanyomtatvány itt érhető el: MINTA - Elállási nyilatkozat

8.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF 8. pontjában meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

8.1.3. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

8.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

8.1.5. A Szolgáltató a határidő számítás szempontjából postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

8.1.6. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató azon címére, ahonnan a csomag érkezett, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

8.1.7. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

8.1.8. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

8.1.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.1.10. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

8.1.11. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, illetve olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

8.2. Céges vásárlókra vonatkozó elállási jogok

8.2.1. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet  1. § (1) bekezdése értelmében annak rendelkezéseit a fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződésekre (fogyasztói szerződések) kell alkalmazni. 

8.2.2. A Polgári Törvénykönyv továbbiakban: Ptk.) kötelmi jogi szabályait tartalmazó Hatodik Könyve a 93/13/EGK irányelv 2. cikk b) pontja azon természetes személyekre szűkíti le a fogyasztó fogalmát, akik a saját szakmájuk, üzleti tevékenységük vagy foglalkozásuk körén kívül kötnek szerződést. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Rendelet hatálya nem terjed ki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyekre; (legyen az akár jogi-, vagy természetes személy), és a nem természetes személyekre.

8.2.3. Az indoklás nélküli elállási jog a fenti kategóriák valamelyikébe tartozó vásárlóinkat nem illeti meg.

9. Jótállás

9.1. Kötelező jótállás

9.1.1. A Szolgáltatót egyes termékeire vonatkozóan a Ptk. és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

9.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.

9.1.3. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

9.1.4. Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint a 10.1. pontban, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

9.1.5. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

9.1.6. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az ÁSZF 10.1. és  10.2. pontjaiban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.1.7. Az Ügyfél általi jótállási igények érvényesítéséhez a Szolgáltató a Weboldal Szállítási információk részében jelzett átvételi, illetve szállítási lehetőséget biztosítja.

9.2. Önkéntes jótállás

9.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, az adott termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. A garanciálisan javított terméket futárszolgálattal juttatjuk vissza az Ügyfélnek.

10. Szavatosság

10.1. Kellékszavatosság

10.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

10.1.2. Nem Fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

10.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

10.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

10.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

10.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

10.2. Termékszavatosság

10.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az ÁSZF 10.1. pontjában meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

10.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

10.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

10.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

10.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával szemben gyakorolhatja.

10.2.7.  A Ptk. 6:168 szerint gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

10.2.8. A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy (1) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy (2) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy (3) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

10.2.9. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11. Felelősség

11.1. A Szolgáltató a lehető legpontosabban igyekszik tájékoztatni a vásárlót a termékleírások, színek és árak tekintetében. Ennek ellenére előfordulhatnak eltérések a valóságtól részben a különböző felhasználói képernyőbeállításoknak, részben az esetleges elírásoknak köszönhetően. A Szolgáltató ezért a képernyőn látható színekért felelősséget nem vállal, illetve fenntartja a szöveghibák előzetes figyelmeztetés nélküli javításának jogát az árra vonatkozóan is. A weboldalon található vásárlási tanácsok és termékbemutató leírások sem egészségügyi termékek esetében, sem egyéb termékek esetén nem értelmezendő egészségügyi, orvosi tanácsnak. Természetesen, ha a vásárló valamilyen okból nem elégedett a megrendelt termékkel, akkor a csomag kézhezvétele után jogában áll elállni a szerződéstől az ÁSZF 8. pontja alapján.

11.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

11.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

11.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

11.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

11.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

11.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Amennyiben a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

11.8. Műanyag és melamin termékek rendelése esetén a termék színe a képen szereplő színtől eltérő lehet, továbbá a gyártók időről időre változtatnak a színpalettájukon. Ha az Ügyfél egy bizonyos színű terméket kíván megvásárolni, úgy jeleznie kell ezt a Pénztár oldalon a Megjegyzések részben.

11.9. Bár a Webáruház játékokat is forgalmaz, nem célja közvetlenül kiskorúak felé értékesíteni, sem kiskorúaktól információt gyűjteni.

12. Szerzői jogok

12.1. A Weboldalon található tartalom, információs oldalak, fotók, leírások, grafikák, minták, hangfelvételek és védjegyek a MEGASHOP Kft. kizárólagos szellemi tulajdonát képzik. A MEGASHOP Kft. fenntart magának minden, a lap bármely részének bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogot. A honlap kialakítása és elrendezése a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései szerint külön védelem alatt áll, az sem részben, sem egészében nem másolható le. A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után.

12.2. A Szolgáltató felhívja a Weboldalt igénybe vevő felhasználók figyelmét arra, hogy a Weboldalon szereplő grafikák az 1999. évi LXXVI. tv. (Szjtv.) 1.§ szerint szerzői jogvédelem alatt állnak, erre való tekintettel azoknak a szerző engedélye nélküli többszörösítése, terjesztése, átdolgozása, kiállítása vagy bármilyen módon történő felhasználása a szerzői jogok megsértésének minősül, így az 1999. évi LXXVI. tv. (Szjtv.) 94-94/b.§ szakaszaiban foglalt jogkövetkezmények, valamint az 1959. évi IV. tv. (Ptk.) 84.§ szakaszában foglalt jogkövetkezmények alkalmazását vonja maga után, ezen túlmenően az adott cselekmény az 1978. évi IV. tv. (Btk.) 329/A.§ szakaszában meghatározott büntetőjogi tényállást valósítja meg.

12.3. A Szolgáltató felhívja a Weboldalt igénybe vevő felhasználók figyelmét arra, hogy a Weboldalon szereplő Faabc.hu védjegy az 1997. évi XI. tv. (Vjtv.) 1.§ szakasza szerint védjegyoltalom tárgyát képezi, erre való tekintettel az a védjegy jogosultjának engedély nélkül történő bármilyen felhasználása védjegybitorlásnak minősül, és az 1997. évi XI. (Vjtv.) 27-28.§ szakaszaiban foglalt jogkövetkezmények alkalmazását vonja maga után.

12.4. Ezen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen más formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

12.5.  A jelen jogi nyilatkozatban nem rendezett kérdésekben a hatályos jogszabályi előírásokban foglalt rendelkezések az irányadóak.

13. Pénz-visszafizetési / csere garancia

13.1. Amennyiben az Ügyfélnek nem minőségi aggálya van a Webáruházból megrendelt, majd átvett termékkel kapcsolatban (például nem tetszik élőben a szín, nem jó a méret vagy bármi más miatt nem felel meg a termék), visszaküldheti a terméket 14 napon belül, és kicserélheti, vagy visszakérheti a vásárolt termék árát.

13.2. Ez a szolgáltatás előzetes egyeztetés esetén vehető igénybe.

13.3. A termék cseréjének költsége az Ügyfelet terheli.

14. Kiskorú felhasználók

 14.1. A Szolgáltató megkéri kiskorú látogatóit, hogy a Weboldalt csak szülői felügyelet mellett használják!

15. Jogérvényesítési lehetőségek

15.1. Panaszügyintézés

15.1.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat):
Elérhetőség: hétköznapokon: 7:00-13:00
Telefon: +36 (30) 328-8650
E-mail: admin@faabc.hu

15.1.2. Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogását az ÁSZF 13.1. pontja szerinti ügyfélszolgálati elérhetőségünkön terjesztheti elő. A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat az előző alpontban megadott közvetlen elérhetőségén, hétköznapokon 7:00-13:00 között fogadja.

15.1.3. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.  Telefonon közölt szóbeli panasz esetén annak egy másolati példányát legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg az Ügyfélnek megküldi, majd a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

15.1.4. A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

15.1.5. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

15.1.6. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

15.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

15.2.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

15.2.2. Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

15.2.2.1. Az Ügyfél a Békéltető Testületek elérhetőségeit az alábbi linkre kattintva teheti meg: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

15.3. Európai Bizottság online vitarendezési platformja

15.3.1. Az online vásárlók közötti esetleges jogviták rendezésének érdekében az Európai Bizottság online vitarendezési platformot (ODR platform) tart fent, melynek elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

15.4. Bírósági eljárás

15.4.1. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

16. Egyéb rendelkezések

16.1. A Webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegyen további óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

16.2. A Szolgáltató bármikor jogosult ezen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja.

Frissítve: 2018.04.20.